27 september 2006

Herstelduurloopje

Dat was al een hele tijd geleden, een herstelduurloopje.
Sinds begin september ben ik rustig beginnen opbouwen. De conditie was duidelijk niet meer die van eind mei (hoogtepunt 20km door Brussel in 1u21'), en eigenlijk was ik al sinds onze terugkomst van Maleisië begin juli een beetje aan het slabakken. Maar nu, nu gaan we er weer voor.
Na die lange duurloop van zondag (70') en de fartlektraining van gisteren (55') leek een herstelduurloopje me een goed idee. En het ging goed, man. Ik heb 35' kunnen genieten, gemiddelde hartslag 135 bpm, 6km afgelegd op onverharde wegen, door de velden van het Pajottenland...
Het gaf me ook de gelegenheid een parcours uit te zoeken voor de ExTraFit Running Class. Variatie is belangrijk, dus gaan we niet elke keer een groepstraining doen op de "finse piste" achter de sporthal van Lennik. Nee, ik ga jullie ook eens rondleiden in mijn achtertuin.
De voorbereidingen lopen ondertussen verder, het krijgt steeds meer en meer vaste vorm. Ik wil pas starten als het helemaal goed zit. En dan zijn we niet meer te stoppen...

1 opmerking:

Geert Gitaar zei

Man, man, man. De 20 km door Brussel in 1u21, exact een uur sneller dan ikzelf. Ik ben dus een flauw amateurke, en jij een getalenteerd loperke uit het Pajottenland.

We moeten in het Pajottenland een beetje van alles hebben, he Stijn ;-)