11 februari 2007

From Noro to Heroe?

Dit is 'm, de gemenerik! Begin deze week werden Sophie en ikzelf geveld door het norovirus, die ons met een aggressieve buikgriep ziek in bed hield. Een hele dag samen in bed, al viel er niet veel romantiek te beleven ! Af en toe vochten we zelfs een voor wie het eerst over de pot mocht hangen?!

Gevolg; na de fijne lange duurloop van zondag 4 februari (16 km) volgde er een trainingsstop van 3 dagen. Het was pas op donderdag dat ik nog eens de loopschoenen aantrok. En meteen om een intervaltraining te doen op de club. Wijselijk heb ik niet de hele training afgewerkt zoals de anderen; eerst een extra opwarming gedaan en dan 7 van de 10x300m meegedaan. Het virus leek uit m'n lichaam verdwenen.

Gisteren en vandaag ook goed kunnen trainen, al was het vandaag wel in de regen. Zaterdag een dik uurtje met daarvan 15' tegen wedstrijdtempo, en daarnet een lange duurloop van 90' (18km).

Nu volgt een weekje tapering off. Want zondag wil ik presteren op de cross in Lennik. Kan ik dan eindelijk eens goed diep gaan? Dan roep ik mezelf uit tot held van de dag.

Geen opmerkingen: