01 februari 2007

Het liep "lekker"

Dinsdagavond trok ik voor het eerst terug m'n loopschoenen aan, nadat ik zondagnamiddag mijn spikes had uitgetrokken. Sophie ging volleyballen en ik kon er dan van profiteren om achter de sporthal van Lennik wat rondjes af te leggen op de "finse piste" (of wat er moet voor doorgaan) die daar aangelegd is. Eerst 40' rondjes gemaakt (af en toe toch van richting veranderd om niet tuureluut te worden) en dan nog 25' op de geasfalteerde wegen huiswaarts.
In het begin trokken de benen nog wat tegen, maar al bij al liep het lekker.

Misschien lag het ook aan het eerder verorberde avondmaal. Ik heb eens zelf gekookt! En iets nieuw geprobeerd. Dan kies ik steevast voor iets exotisch, en dan nog liefst Thais.
Het smaakte voortreffelijk (Sophie kan dit bevestigen), en ik wil jullie het receptje graag meegeven. Supersimpel en snel klaar. En lekker, dus.

Roerbakkip met chilipeppers en basilicum.
Benodigdheden (voor 4 personen, wij hebben er met twee van gegeten en het restje was daags nadien mijn middagsnackje); 400g kipfilet, 3 el zonnebloempitolie, 2 lente-uitjes, 1 chilipeper, 4 tl donkere sojasaus, 2 el vissaus, een aantal basilicumblaadjes
Bereiding
Snij de kipfilet in dobbelsteentjes (van ca. 2cm) en smijt ze in de wok, waarin je de olie hebt laten verhitten. Laat ze op een hoog vuur roerbakken tot ze wit worden, krijd met zout en peper. Voeg dan de in fijne schijfjes gesneden lente-uitjes en chilipeper (zonder zaadjes!) aan toe en laat 1 min roerbakken. Vervolgens voeg je de sojasaus, vissaus en basilicumblaadjes (fijngehakt) toe en erdoor roeren.
Dit alles serveren met basmatirijst. Smullen!

Eén ingrediënt heb ik er in vergelijking met het originele gerecht van tussen gelaten; palmsuiker. Wie kan me vertellen wat dat precies is en waar ik dat dan kan vinden. In den Delhaize in Gooik hadden ze er nog niet van gehoord...

Geen opmerkingen: