13 april 2007

Highway to - Hell

Fraai uitzicht, niet? We staan bovenaan de steile, lange, 91 treden tellende, en dus genadeloze, trap die de vijvers van het kasteel van Gaasbeek verbindt met de grote dreef die recht naar het kasteel leidt. Van beneden uit is het uitzicht veel minder fraai, en doet het je even extra diep ademhalen voor je er aan begint. Ik zal zelf eens een fotootje moeten nemen om dit te staven. Soon.
En gisteren stond hij op m'n programma; ik doopte hem om tot "Highway to Hell". Ik zou hem in totaal 3x3 keer op sprinten, met 5' looppauze tussen de drie reeksen. Negen keer bereikte ik dus de top, en dit telkens in 23"-24". In totaal dus 819 trappen naar boven gesprint... Doelstelling van deze training; snelkracht en anaëroob vermogen. Mission accomplished! 's Avonds voelde ik wel degelijk wat lichte spanning in mijn bovenste dijbeenspieren, en daar moest ik het voelen.
Vandaag alweer een uurtje gelopen (extensief met korte intensieve duurloopstukjes) om de werkweek mee af te sluiten. De kilometerteller van maandag tot en met vandaag staat al op 48km. Dit weekend probeer ik er nog een kleine 30 bij te doen. Ik kan haast niet wachten om er aan te beginnen... De microbe heeft me stevig te pakken nu!

Geen opmerkingen: