10 april 2007

Vijgen na Pasen

Tja, ik blijk dan toch niet zo'n fanatieke actieve blogger te zijn, terwijl ik wel dagelijks andere blogs afschuim op zoek naar nieuwtjes. Ik ga het toch nog eens proberen, zie. Al is het maar om de hardnekkigste fan(s?) van deze blog een plezier te doen. En er valt wel altijd iets te vertellen!
Zoals; wisten jullie al iets van mijn chocoladeverslaving? Man, man, het zijn echt hoogdagen voor mij deze tijd van 't jaar. Ik kan er niet afblijven. Met als gevolg een kilootje erbij, dat er dan dus weer genadeloos afgetraind moet worden. Laat het ons positief zien, want dat is dan weeral een extra motivatie om te trainen.
Met de conditie gaat het intussen steeds meer in stijgende lijn, meen ik. Twee weken geleden nog een intensieve trainingsweek achter de rug in het zuiden van Spanje (Malaga), daarna een weekje relatieve rust, en op paasmaandag (gisteren dus) wou ik er eens als een "haas" vandoor gaan in de Roosdaalse jogging. Met succes, vond ik zelf tenminste. Ik liep de wedstrijdafstand van 6,2 km (mét een stevige helling erbij) in een tijd van 22'45", dat is een gemiddelde van 16,3 km/u. Ik finishte hiermee als 7e. Vooral dat wedstrijdgemiddelde is iets wat ik vorig jaar zeker nog niet had aangekund. Content dus. En vol goede moed verder toeleven naar de 20 km van Brussel, waar ik onder de 1u20' wil kunnen eindigen.
Deze week wil ik nog wat kilometers afmalen. Deze week zijn er geen clubtrainingen en dus verkies een week met vooral volume en wat minder intensiteit. Mijn eerstvolgende wedstrijd die ik er uit pik is de Hyacinthenjogging in Halle (zat 28/04). Naar verluidt een zeer mooi en pittig parcours dwars door het Hallerbos, ideaal om de benen nog eens goed te testen!

Geen opmerkingen: