28 mei 2007

Kicken!

Gisteren was het zover; de 20 km door Brussel... Hier leefde ik nu toch al enkele maanden naartoe. Mijne hele trainingsplanning had ik hierop afgesteld. Nu moest het gebeuren!
Vooraf had ik me 3 grote doelen gesteld: 1) een eindtijd onder de 1u20', en eigenlijk moest 1u18' ook haalbaar zijn, 2) finishen bij de eerste 500 deelnemers (met de vooropgestelde eindtijd zou dit doel ook meteen bereikt zijn), en 3) volgend jaar kunnen starten in de allereerste blok (dus bij de eerste 400 eindigen), als kers op de taart.
De laatste uren voor de wedstrijd was ik tegen m'n gewoonte in bijzonder rustig. Mijn darmen, die anders volop "actief" worden onder invloed van de wedstrijdstress, hielden zich opvallend gedeisd. Een goed teken? Of net niet? Als ze maar niet in gang schieten tijdens de wedstrijd...?!
Ik probeerde ook de techniek van "visualisatie" toe te passen. In de auto, op weg naar metrostation Veeweyde, zag ik de film van de wedstrijd in gedachten al levendig voor me. Mijn meegereisde supporters hebben er mee kunnen lachen!

Heeft het geholpen? Weet ik niet. Maar wat ik wel weet is dat ik mijn verwachtingen alledrie heb kunnen inlossen!!! Supertevreden met mijn eindtijd; 1u17'54" . Geweldig! Het is een enorme zelfvoldoening om op voorhand dingen te voorspellen, in te schatten waar je lichaam toe in staat is op basis van geleverde trainingsinspanningen en ook rekening houdend met eigen beperkingen, en die voorspellingen dan allemaal te zien uitkomen. Hier haal ik mijn grootste motivatie uit om recreatief aan sport te doen, met een gezonde portie competitie tegen jezelf.
Mijn jaar is al half geslaagd! Hier kan ik een tijdje op verder teren, van genieten. Nu nog een paar stratenjoggings doen in juni (benieuwd hoe lang ik deze vorm nog kan vasthouden?) en dan een korte rustpauze. Vervolgens start ik in juli met een voorbereiding van een dikke 3 maanden op het volgende grote doel: de marathon van Eindhoven in oktober.

Tenslotte; een dikke merci aan mijn supportersploeg!! Dank je Sophie, Yasmin, Jan en Tom. Tot volgend jaar?

1 opmerking:

Katrien zei

Zie je wel dat eens stevig feesten op de vooravond enorme voordelen heeft!!
Ik heb geduimd voor jou! En erg blij dat jullie erbij waren de 26e!!