20 mei 2007

Van "zeer goede vorm" naar "topvorm"? Al is dat relatief...

Het wedstrijdverslag van Brugge is al twee weken oud, straks loop ik mijn laatste wedstrijd vóór de 20km van Brussel, en tussenin liep ik nog een wedstrijd in Liedekerke. Tijd om bij te kletsen...

De goede prestatie in Brugge gaf me veel vertrouwen en, zoals ik al aangaf, ik heb er een mentale les gekregen die er voor zou zorgen dat ik er in de komende wedstrijden sterker voor de dag zal komen. We zullen zien...
Afgelopen weekend trainde ik vooral nog eens op volume (3u lange duurtraining op twee dagen) en deze week zou ik er eens flink de pees op leggen! Met een intensieve training op dinsdag (met dank aan loopmakker Alain!), een 10km op donderdag en nog één op zondag is die opdracht geslaagd te noemen.

(START! Zoek de geconcentreerde atleet met lange krullekop...)

In Liedekerke klonk donderdag om 10u30 al het startschot voor de Denderloop. 10 km op een relatief vlak parcours, slechts 1 lang recht stuk vals plat per ronde van 5 km. Het vroege startuur, het relatief late ontbijt en het gebrek aan slaap zorgden ervoor dat ik me niet helemaal super voelde. Maar goed, ik ging ervoor. Vooraf had ik verkondigd om onder de 37' te zullen lopen. Vorig jaar had ik hier nog niet van durven dromen...
De eerste 5 km kwam ik door op 18'20", het kon dus nog. Maar ik voelde toen al wat steken in m'n zij. Te laat gegeten, dan kan je zoiets verwachten. Doorbijten, denk aan Brugge, je kan altijd meer dan je denkt, verleg die grens, ga door, loop nog wat harder, ...
Resultaat van dit mentale beukwerk; een eindtijd van 36'37", 6e plaats op 117 deelnemers. Hip hoi!

En straks, nog wat harder? Ik ga nu alvast mijn pasta eten, de wedstrijd begint over drie uur...

Geen opmerkingen: