26 mei 2007

Scherpte was eraf

Druk, druk, druk... zo verliep de voorbije relatieve rust- en tapering off-week. Ik heb mijn best gedaan om toch de nodige uurtjes extra nachtrust te halen. Morgen is het zover. Ik voel me er eigenlijk wel klaar voor.

De laatste test van afgelopen zondag was geen overdonderd succces, maar evenmin een tegenvaller. Ik liep in Ninove een 10km in een tijd van 37'40". De eerste 5 km was ik doorgekomen in 18'10", best goed dus, maar over het tweede rondje deed ik 1'20" langer. Ach, ik denk dat ik iets over mijn hoogtepunt heen was. Niet scherp genoeg meer om, na een intensieve training én een wedstrijd over 10km eerder die week, het tempo hoog te houden. Ook de concentratie was even weg, ik nam domweg een verkeerde afslag in dat tweede rondje?! Net op tijd kon ik me nog corrigeren...
Opvallende aanwezige ook in Ninove; Wesley Sonck! De geboren Ninovieter kwam er rustig 15km afmalen. Een voetballer die werkt aan zijn uithouding, bravo!

Ik zit hier nu vertrekkensklaar om naar een trouwfeest te gaan. Onze vrienden Katrien en Koen gaven elkaar vandaag het ja-woord, en dat gaan we straks vieren in het kasteel van Edingen. Wat een timing, zo net voor de 20 kilometer van Brussel?! We gaan het ons toch niet laten om eens stevig uit de bol te gaan op de dansvloer. Al zal ik, tegen de gewoonte in, niet te laat maken. Ik wil die 1u18' halen, zie je!

Iedereen die morgen meeloopt; succes!! Brussels, here we come!

Geen opmerkingen: